Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampanii w internecie, nie będziemy mieli szansy na to, aby dotrzeć do docelowej grupy konsumentów. Koniecznym jest dobór odpowiednich kanałów komunikacji.

Jaki kanał?

Zanim dowiemy się jakie są poszczególne i najbardziej popularne kanały komunikacji, musimy uświadomić sobie jak mamy je dobrać i w jakiej ilości. Po pierwsze: nie możemy ograniczać się tylko do jednego kanału. Im będzie ich więcej, tym lepiej. Przy czym nie można przesadzać z nadmierną ilością, abyśmy mieli czas na ich odpowiednia kontrolę. Po drugie: kanały komunikacji trzeba dobierać pod dogłębnej analizie. Dana marka musi być tam, gdzie są jej potencjalni klienci. Szukajmy naszej grupy docelowej biorąc pod uwagę wartości, jakie przyświecają naszej marce.

Docelowa grupa klientów

To nasi klienci są najważniejsi. Jednak pamiętajmy, że nasze produkty nie są przeznaczone dla wszystkich. Sprzedajemy damskie perfumy? Swojej oferty nie będziemy kierować do mężczyzn. Ich zapach jest mocno cytrusowy, kojarzący się z energią, ruchem, aktywnością sportową? Zdecydowanie wyeliminujemy z grona potencjalnych klientek osoby powyżej 50 roku życia, bardziej stateczne i spokojne. Odpowiadając sobie na takie pytania i często nawet wizualizując sylwetki danych osób, nadając im przykładowe imiona, będzie nam łatwiej dobrać kanał komunikacji do prowadzenia kampanii marketingowej.

Cena kampanii marketingowej

W szczególności na samym początku, kiedy dopiero wchodzimy na rynek, musimy uważać na koszty prowadzenia kampanii marketingowej. Mówi się, że reklama w sieci nie należy do drogich. Zawsze będziemy musieli jednak coś zainwestować, dlatego musimy wziąć pod uwagę również koszt pozyskania jednego klienta. Marka musi przeanalizować, czy koszt inwestycji zwróci się nam pod postacią korzystnego dla niej zysku.

Zasięg kampanii marketingowej

Najlepiej obrazuje to działanie na rynku lokalnym. Jeżeli nasz warsztat samochodowy działa tylko w jednym mieście, np. w Krakowie – nie będziemy chcieli inwestować w reklamę w Poznaniu lub Gdańsku, ponieważ nie będzie ona miała najmniejszego sensu. Nasza reklama w sieci może być prezentowana tylko i wyłącznie osobom z poszczególnych miast lub nawet krajów. Doskonale pomaga w tym kampania prowadzona na portalach społecznościowych.

Cross channel marketing

Jest to kampania marketingowa, która ma kilka zadań. Po pierwsze przyciągnięcie uwagi klientów. Po drugie – pozyskanie leadów. Każda firma powinna sprawdzić, czy istnieje możliwość powiązania kampanii marketingowej na różnych kanałach komunikacji marketingowej. Pozwoli to na prowadzenie spójnej, jednolitej kampanii marketingowej, która pomoże nam pozyskać nowych klientów i zwiększenie zysków.

Kanały komunikacji marketingowej

Należy pamiętać o tym, że nie dokonujemy wyboru raz na zawsze. Zawsze będziemy mogli podjąć decyzję o ich zmianie lub dobraniu jeszcze jednego kanału komunikacji. Wybór jest naprawdę duży. Do takich kanałów zalicza się:

  • wyszukiwarki Google – pozycjonowanie,
  • Facebook lub też inne portale społecznościowe,
  • marketing szeptany,
  • reklama barterowa,
  • współpraca z influencerami, blogerami,
  • mailing/newsletter,
  • programy partnerskie.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Używaj lejka, czyli jak sprzedawać bardziej skutecznie

Skąd wziął się ten dość zagadkowy termin i czego od dotyczy? Już wyjaśniam. Chodzi oRead More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *