Jak kontrolować działania eRzecznika?

Funkcja eRzecznika jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy, które dbają o wizerunek własnej marki. Zatrudnienie takiej osoby wiąże się z licznymi korzyściami. Trzeba jednak trzymać rękę na pulsie i przyglądać się jego pracy, aby zapobiec wpadkom wizerunkowym.

Potentaci w swoich branżach od pewnego czasu jeden po drugim zatrudniają eRzecznika. Towarzyszy temu zazwyczaj szum medialny na stronach internetowych danej marki czy profilach w mediach społecznościowych.

eRzecznik jest ważnym elementem funkcjonowania firmy

Posiadanie wśród swojego personelu eRzecznika stało się swojego rodzaju splendorem, którym warto się pochwalić, a z rozpoczęcia jego pracy zrobić wydarzenie. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka, a na pewno najważniejszą z nich jest ciągły rozwój Internetu i wszystkich zjawisk z tym związanych. Jednym z nich jest właśnie coraz większa ekspansja marketingu internetowego. Jednym z jego komunikacyjnych narzędzi jest właśnie funkcja eRzecznika.

Do jego głównym zadaniem jest reprezentowanie marki w Internecie i komunikowanie się z konsumentami. Obszarem pracy eRzecznika są fora internetowe, portale społecznościowe i inne obszary sieci, gdzie może toczyć się dyskusja na temat marki i branży. Osoba wykonująca tą funkcję, powinna na bieżąco odpowiadać na rozliczne pytania, uczestniczyć w dyskusjach, czy odpowiadać na emaile konsumentów. ERzecznik jest oficjalnym przedstawicielem marki i publikuje pod własnym nazwiskiem. Tym większa jest jego odpowiedzialność za wszystkie swoje działania, które mogą odbić się na wizerunku marki.

eRzecznika należy kontrolować

Z tego powodu potrzebna jest pewna kontrola jego działań. Po pierwsze wszystkie kampanie promocyjne, które będzie zapowiadał eRzecznik powinny być dokładnie skonsultowane z działem marketingowym danej firmy. Po drugie, aby eRzecznik miał większy komfort działania, powinien mieć zapewnioną pulę szczegółowych informacji na temat marki. Można wyznaczyć także kogoś w rodzaju konsultanta, który będzie w nietypowych sytuacjach doradzał eRzecznikowi i nadzorował jego działania. Bardzo ważna kwestią jest także odpowiednie raportowanie wszystkich działań i wpisów przez agencję, z której pochodzi eRzecznik.

Firma, która ma zamiar zatrudnić eRzecznika, powinna odszukać jednej z profesjonalnych i sprawdzonych agencji marketingowych. Współpraca miedzy nimi, oparta na profesjonalnych i systematycznych działaniach zapewni podniesienie splendoru marki i pozwoli przyciągnąć nowych klientów.

Click to rate this post!
[Total: 6 Average: 4.8]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

One Comment to Jak kontrolować działania eRzecznika?

  1. Najtrudniejsze z możliwych kampanii – kampania eRzecznika. Ich poziom skomplikowania, zaangażowanie osoby która prowadzi tego typu działania są nieporównywalnie większe niż zwykła kampania, która ma na celu po prostu promocje. Jak kontrolować tego typu kampanię? Chyba najlepszą formą kontroli jest swego rodzaju premoderacja, czyli zanim opublikujemy coś jako eRzecznik najpierw powinniśmy uzyskać akceptacje klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *