Jak opracować strategię social media marketingu?

Współczesne życie w dużej mierze zyskało wirtualny wymiar. Coraz częściej czynności znane nam ze świata offline przenosimy do online. Z tej tendencji garściami korzystają sklepy internetowej, które nasze codzienne nawyki i sposoby spędzania wolnego czasu wykorzystują do budowania sprzedaży. Niezwykle użyteczne w aspekcie maksymalizowania konwersji są media społecznościowe. Jednak wbrew pozorom aktywność w social mediach nie może być dziełem przypadku, a powinna zostać oparta na stabilnej strategii internetowej. Jak wykorzystać marketingowy potencjał popularnych portali? Mamy dla Was kilka porad.

Obiektywna ocena

Warto budowanie strategii marketingowej nie tylko tej skrojonej na miarę potrzeb social mediów, oprzeć na gruntownej analizie mocnych i słabych stron naszej marki. Dzięki temu będziemy mogli określić precyzyjnie dla kogo budujemy przekaz i łatwiej będzie nam zrobić to w sposób skuteczny. To z kolei przełoży się bardziej efektywną komunikację, a także budowanie wiarygodności i zaangażowania.

Depcz po piętach konkurencji

Powszechnie wiadomo, że w marketingu niezwykle istotna jest kreatywność unikalność, jednak nie zwalnia nas to z konieczności śledzenia poczynań konkurencji. Tylko regularne sprawdzanie, co aktualnie robią rywalizujące z nami sklepi internetowe, pozwoli nam być krok przed nimi. Zasada tak ma swoje odniesienie również pod kątem tworzenia strategii działań w mediach społecznościowych.

Dąż do celu

Każda kampania marketingowa, również ta prowadzona za pośrednictwem mediów społecznościowych, powinna mieć precyzyjnie określone cele. Za sprawą dobrze sprecyzowanych oczekiwań względem danej aktywności marketingowej, możemy mierzyć efektywność tych działań oraz dostosowywać kanały i sposób budowania komunikacji do naszych bieżących potrzeb. Dlatego w tworzeniu strategii na potrzeby kampanii na Facebooku, Instagramie, Pitnereście, czy Twitterze, powinniśmy precyzyjnie określić, co za ich sprawą chcemy osiągnąć.

Do kogo mówisz?

Na etapie planowania działań musimy jasno określić do kogo chcemy dotrzeć. Określenie grupy docelowej potencjalnych klientów pozwoli lepiej redagować komunikaty oraz precyzyjniej targetować reklamy. Przydatna jest metoda tworzenia fikcyjnych person, z określeniem ich wieku, płci, zainteresowań i innych cech charakterystycznych. Za sprawą takiej dokładnej identyfikacji jakość podejmowanych inicjatyw komunikacyjnych będzie dużo wyższa.

Nie musisz krzyczeć, żeby cię usłyszeli

No właśnie, dobrze sprecyzowane kanały dotarcia pozwolą precyzyjnie dotrzeć do tych przez, których chcemy zostać usłyszani. Bez konieczności przepalania ogromnych budżetów. Dlatego tak ważne jest, żeby sposoby komunikacji były spójne z celami naszej kampanii oraz grupą docelową, wśród której znajdziemy naszych klientów.

Analizuj, mierz, próbuj!

Strategia w social mediach niemal nigdy nie jest dziełem całkowicie skończonym. Działalność w sieci społeczności wiąże się z nieustannym analizowaniem, sprawdzaniem i testowaniem. Bowiem marketing to żywioł, który wymaga szybkości reagowania, kreatywności i umiejętności analitycznych, a także uporu oraz konsekwencji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak prowadzić profil firmy na LinkedIn?

Media Społecznościowe to prawdziwy ‘złoty środek przekazu’. Z godziny na godzinę do grona ich użytkownikówRead More

Jak umiejscowić reklamy na Facebooku, żeby były jak najbardziej widziane?

Reklama w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku jest bardzo potrzebna, jeśli prowadzimy działalność, któraRead More

social

Social media, czyli co?

Media społecznościowe od prawie dwóch dekad wpływają coraz bardziej na nasze życie. Można zaryzykować tezę,Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *