Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy, z którą się identyfikujemy, u której szukamy akceptacji dla naszego zachowania. Nic, więc dziwnego, że opinie odgrywają w marketingu online  ważny filar budowania zaufania do marki. Jak pozyskiwać rekomendacje, które zapewnia nam wzrost sprzedaży? Mamy kilka podpowiedzi.

Optymalna sytuacja dla biznesów e-commerce byłaby taka, że zadowoleni klienci sami rekomendują zakupy w danym sklepie. Jednak ze statystyk wynika, że dużo chętniej piszemy komentarze negatywne niż te zachwalające. Traktujemy je jako formę wyładowania frustracji w przypadku błędów, opóźnień i innych nieprawidłowości, a  kiedy wszystko z naszym zamówieniem jest w porządku zwykle nie starcza nam już chęci, żeby opinie zostawić. Jak, więc pozyskiwać przychylne komentarze dla sklepu internetowego?

Automatyzacja korespondencji

Pierwszy krokiem do zebrania fajnego contentu opiniotwórczego jest automatyzacja obsługi posprzedażowej. Do każdego obsłużonego klienta powinna być mailowo wysłana zachęta do napisania opinii oceniającej przebieg zakupów. Ciekawym pomysłem jest również przyznawanie klientom punktom za napisane recenzje, które można zmieniać na rabaty podczas kolejnych zakupów.

Twoja strona internetowa najlepszą wizytówką

Jak jeszcze można pozyskiwać pozytywne opinie? Warto rozważyć również dodanie sekcji z komentarzami na naszej stronie internetowej, dzięki czemu klient nie będzie musiał opuszczać witryny, żeby zapoznać się z rekomendacjami innych klientów. Dzięki temu więcej odwiedzin strony www, będzie kończyć się konwersją. Ponadto będziemy mieli większą kontrolę nad tym, jakie komentarze są publikowane. Dzięki temu możemy na bieżąco moderować rekomendacje pojawiające się w naszym sklepie. Ważne jest tutaj opracowanie optymalnej polityki dotyczącej negatywnych wpisów, bowiem usuwanie ich może przynieść naszemu sklepowi więcej szkody niż pożytku. Dlatego istotne jest opracowanie strategii właściwego reagowania na nieprzychylne komentarze, które zamiast irytować klientów, będą merytorycznie odpowiadać na krytykę.

Serwisy opiniotwórcze

Wszelkie zewnętrzne serwisy gromadzące opisy i rekomendacje są często i chętnie odwiedzane przez użytkowników, którzy wahają się przed finalizacją transakcji ,dlatego pozytywny content w tych miejscach jest niezwykle istotny dla każdego sklepu internetowego.  Jak pozyskiwać w tych miejscach pozytywne opinie? Przede wszystkim warto zachęcać klientów do samodzielnego pisania ich za dodatkowy rabat lub drobny upominek. Jednak często takie działanie jest niewystarczające i długotrwałe. Dlatego warto rozważyć współpracę z profesjonalna firmą tworzącą pozytywne opinie i rekomendacje, które nie tylko wypromują nasz sklep w oczach potencjalnych klientów, ale pozwolą również skuteczniej pozycjonować stronę.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Używaj lejka, czyli jak sprzedawać bardziej skutecznie

Skąd wziął się ten dość zagadkowy termin i czego od dotyczy? Już wyjaśniam. Chodzi oRead More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *