Jak prowadzić profil firmy na LinkedIn?

Media Społecznościowe to prawdziwy ‘złoty środek przekazu’. Z godziny na godzinę do grona ich użytkowników dołączają kolejne osoby. Co istotne, kanał ten łączy ludzi z całego świata. Dzięki czemu stają się najprostszą formą komunikacji międzynarodowej. Mało kto już w tych czasach nie wie czym jest Facebook, Instagram czy Twitter. I tak jak wspomniane 3 portale charakteryzują się ‘lekką tematyką’, tak LinkedIn jest platformą przeznaczoną dla profesjonalistów. To tutaj poruszane są typowo branżowe, specjalistyczne wątki.

Od czego zacząć?

LinkedIn to miejsce do nawiązywania relacji biznesowych. Dlatego też każda publikacja, każdy komentarz – ba! nawet sam profil, są składową wizytówki firmy. W internecie nawet najmniejsze ‘niedociągnięcia’, prędzej czy później będą zauważone. Marka nim podejmie próbę aktywnego udziału w życiu branży, powinna zadbać o szczegółowe uzupełnienie poszczególnych zakładek profilu. Warto podkreślić profesjonalizm odpowiednio dobranym zdjęciem, opisem, a także kreatywnym sloganem. Podobnie rzecz się ma w przypadku hashtagów. Dzięki nim profil będzie widoczny wszystkim osobom interesującym się danym #. W przypadku firm o zasięgach międzynarodowych, należy rozważyć język komunikacji. Jeśli konto ma docierać również do użytkowników zagranicznych, dobrze byłoby je prowadzić w j. angielskim.

Dla kogo profil na LinkedIn?

Każde medium społecznościowe ma inną specyfikę prezentowania treści. Oznacza to, że frywolny styl, który dominuje na FB czy IG, nie powinien pojawiać się na LinkedIn. Zwłaszcza jeśli zadaniem profilu marki nie jest tylko budowanie relacji biznesowych, ale np. realizacja planu marketingowego. Wiele brandów decyduje się rozwijać działalność online. To medium będzie dla nich podstawą networkingu. LinkedIn daje możliwość pozyskiwania partnerów biznesowych, kontrahentów i klientów zainteresowanych usługą. Marki prowadzą tutaj również rekrutacje. Jak najbardziej to miejsce sprawdza się w employer brandingu jak żadne inne! Gdzie jeśli nie tutaj, łatwiej będzie znaleźć specjalistów niemalże w każdej dziedzinie. Dlatego tak istotną kwestią jest wartościowy content profilu. Ma zachęcać do kontaktu oraz dawać poczucie wiarygodności. To kluczowe wartości kształtowania wizerunku marki online.

Co publikować?

Globalni gracze publikują na swoich wallach nawet kilka postów dziennie. Częstotliwość jak w przypadku wszystkich portali społecznościowych, generuje zasięgi. Nigdy nie jest tak, że każdy komunikat dociera do wszystkich obserwujących. Dlatego warto opracować autorski system emisji, który zapewni wartościową treść profilu oraz podtrzyma relację z odbiorcami. Ciekawe posty zapewnią interakcję. Zwłaszcza na początku, dobrze jest poobserwować swoich odbiorców i przyjrzeć się ich zainteresowaniom. Każda reakcja to w przypadku LinkedIna dotarcie do jego sieci kontaktów, większa widoczność strony, czyli… darmowa reklama.

Jak budować content?

Tablica jest doskonałym miejscem na publikację ciekawostek branżowych, dzielenia się zasługami firmy, ale i porażkami. Co ciekawe, bardzo często właśnie porażki, stają się motorem napędowym dyskusji. Warto pokazywać ‘ludzką twarz’ marki. Pracują w niej przecież ludzie, a to oni kształtują relacje. Posty w tym medium mogą przyjmować różne formy. Tradycyjny tekst lub link można ‘okrasić’ wymowną grafiką, zdjęciem czy filmem. Najwięcej reakcji zbierają autentyczne publikacje, pokazujące ‘życie marki’, czyli np. zdjęcia z targów, szkoleń lub wyjazdów firmowych. W ostatnim czasie LinkedIn testuje możliwość prowadzenia live’ów znanych użytkownikom z FB.

Okazuje się więc że poza najbardziej popularnymi socialami, LinkedIn również może być skutecznym mechanizmem biznesowym. Należy jednak zaznaczyć, że tutaj odbiorca ma dużo większe wymagania. Oczekuje sprawdzonego, merytorycznego contentu, którym z chęcią podzieli się ze swoją siecią kontaktów. Odpowiednio prowadzony profil firmy to w wielu przypadkach jedno z lepszych narzędzi sprzedażowo-wizerunkowych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak opracować strategię social media marketingu?

Współczesne życie w dużej mierze zyskało wirtualny wymiar. Coraz częściej czynności znane nam ze świataRead More

Jak umiejscowić reklamy na Facebooku, żeby były jak najbardziej widziane?

Reklama w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku jest bardzo potrzebna, jeśli prowadzimy działalność, któraRead More

social

Social media, czyli co?

Media społecznościowe od prawie dwóch dekad wpływają coraz bardziej na nasze życie. Można zaryzykować tezę,Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *