Marketing szeptany a zwiększenie odwiedzin na stronie www?

Marketing szeptany, czyli inaczej marketing poleceń za pomogą działań w odpowiednich miejscach w Internecie pozytywnie wpływa na wizerunek marki. Kształtuje też pozytywny odbiór produktu. Czy jednak taki rodzaj marketingu zwiększa ilość odwiedzin na stronie Internetowej marki? Postaramy się sprawdzić, jaki to ma wpływ.

Jak działa marketing szeptany?

Marketingowcy zauważyli, że klienci lubią produkty sprawdzone. Nikt nie chce ryzykować, że wyda sporo pieniędzy na jakiś produkt, a ten nie spełni jego oczekiwań. Będzie słabej jakości, czy po prostu nie trafi w jego gusta. Dlatego to właśnie konsumenci poszukują obecnie w Internecie opinii o produktach, które zamierzają kupić i to właśnie w momencie, kiedy planują ten zakup. Marketingowcy zatem postanowili zainspirować klienta do zakupu produktu konkretnej marki. Jak to zrobić? Przede wszystkim, prześledzić jego działania w Internecie. W którym miejscu klienci poszukują opinii, po drugie – w jaki sposób umieścić komentarz odnośnie produktu. Najpierw monitorujemy Internet, sprawdzając, w których miejscach mówi się o interesującej nas marce, produkcie, branży. Potem umieszczamy tam swojego człowieka, dbając o jego pozytywną historię na tym forum, ponieważ gdyby to był nowy użytkownik, to może się to wydać podejrzane.

Następnie staramy się dołączyć do istniejących już dyskusji, rozpoczynać nowe, kreować zapytania odnośnie produktu. A przede wszystkim – wyrażać opinię w taki sposób, jak robią to zazwyczaj użytkownicy. To znaczy – podają zalety i wady produktów, opisują, jak się użytkuje, co uznają za atut danej rzeczy, a co im się nie spodobało i wymagałoby zmiany. Taki marketingowiec jednak stara się opisać produkt tak, żeby atuty zdecydowanie przysłoniły słabe strony produktu, czyli zachwalać, ale subtelnie i z wyczuciem. Takie działanie bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek marki. Przekłada się też bezpośrednio na sprzedaż, ponieważ klient przeczytawszy pozytywne opinie podejmuje decyzję o zakupie.

Czy jednak marketing szeptany powoduje zwiększenie liczby wejść na stronę?

To zależy od specyfiki produktu, od branży oraz od sposobu prowadzenia marketingu. W wielu przypadkach na pewno powoduje zwiększony ruch na stronie internetowej. Zauważmy, że klient, dostając informację na forum, czy w mediach społecznościowych, nie dostaje kompletu informacji. Właśnie z powodu faktu, że marketing szeptany musi być prowadzony w sposób specyficzny, osoba, która pisze opinie, nie może podawać szczegółów oferty, jakby była zatrudnionym w firmie sprzedawcą. Żeby dowiedzieć się większej ilości szczegółów konsument musi odwiedzić stronę i poszperać w ofercie. W wielu przypadkach klient wejdzie również na stronę, chcąc zobaczyć opcje konfiguracji produktu, zdjęcia, dostępną kolorystykę czy inne szczegóły.

Marketing szeptany prowadzony w porównywarkach produktów ma zasadnicze znaczenie dla wejść na stronę www. Jeśli zależy nam zwiększeniu ruchu i sprzedaży, to jest to bardzo dobry kanał. Konsument, widząc produkt i cenę, nie zna szczegółów oferty i musi wejść na stronę, żeby je otrzymać. Również dokonanie zakupu wymaga odwiedzenie strony sklepu, zatem możemy się spodziewać znacznej liczby odwiedzin.

Marketing szeptany to bardzo skuteczny sposób nie tylko na wypromowanie marki, ale również na sprzedaż i zwiększenie wejść na stronę Internetową. Jeśli rozważamy zwiększenie nakładów na marketing, powinniśmy wziąć pod uwagę właśnie marketing rekomendacji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Marketing rekomendacji w branży spożywczej

Nim dojdzie do zakupu, wiele osób szuka opinii na temat produktu czy też usługi. ZaRead More

Szeptanie. Najlepszy sposób na rozmowę z klientem

 „Szeptanka” –słowo, które robi ostatnio karierę w marketingu internetowym. Dlaczego marketing szeptany stał się ostatnioRead More

Marketing szeptany, a obsługa klienta kancelarii prawnej

Niegdyś reklama była jedynym sposobem pozyskiwania nowych klientów i informowania o swoich usługach i promocjach.Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *