Praca zdalna w agencji marketingowej – wady i zalety

Agencja marketingowa to miejsce, które skupia ludzi o różnych profesjach. Pracują tu specjaliści od marketingu i reklamy, copywriterzy, menadżerowie, specjaliści od tworzenia stron internetowych czy graficy. Wszyscy oni muszą tworzyć zgrany i zwarty zespół. Czy jednak jest to możliwe, gdy agencja preferuje model zdalnej pracy i większość z pracowników tak pracuje?

Zdalna praca na początek?

Zespół pracujący zdalnie jest świetnym rozwiązaniem dla młodej, dopiero rozwijającej się firmy. W czym rzecz? W stosunkowo niewielkiej skali inwestycji, jakie pracodawca musi dokonać. Wiadomo, że trzeba wynająć pomieszczenia biurowe i urządzić je na tyle reprezentacyjnie, aby były wizytówką agencji. Jeśli jednak większość kadry pracuje zdalnie, to wielkość biura może być niewielka, co znacznie obniży miesięczne koszty wynajmu. Kolejną dużą oszczędnością jest sprawa sprzętu i abonamentów. Wymogiem przyjęcia do zespołu może być zapewnienie sobie komputera, telefonu i płatności abonamentowe.

Czy wszyscy w agencji mogą pracować zdalnie?

Oczywiście zdalna praca w agencji marketingowej, aby była efektywna musi być prawidłowo zaplanowana. Jeśli tak się stanie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zespół pracował zdalnie. Dotyczy to zwłaszcza profesji typowo związanych z komputerem jak: graficy, webmasterzy czy copywriterzy. Z kolei osoby zarządzające  mogą potrzebować więcej kontaktu bezpośredniego, ale da się to zrealizować za pomocą telefonu. Podobnie rzecz się ma z handlowcami, którzy są najbardziej mobilną grupą, ale właściwie też nie muszą przebywać na co dzień w biurze.

Minusy pracy zdalnej

Czy zespół pracujący w home offece to same plusy? Nie do końca. Chodzi tu zwłaszcza o kontakty międzyludzkie. Ludzie znający się z biura, nawet gdy przechodzą w tryb zdalny, często się ze sobą kontaktują, wiedzą czego się po sobie spodziewać. Znając się wyłącznie z czatów i rozmów telefonicznych trudniej o takie relacje. Innym minusem takiego rozwiązania jest znacznie wolniejszy przepływ informacji między poszczególnymi osobami. Oczywiście nie musi tak być zawsze, ale w wielu sytuacjach łatwiej zebrać się razem w biurze i omówić problem, niż robić to wirtualnie.

Home office w czasach zarazy

Praca zdalna nabrała szczególnego znaczenia w ostatnich tygodniach. Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość firm funkcjonujących do tej pory stacjonarnie przestawiła się na home office. W wielu sytuacjach sprawia to mnóstwo kłopotów. I właśnie w takim wypadku firma funkcjonująca na co dzień zdalnie, jest na wygranej pozycji. Tu wszystko pozostaje bez zmian.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

One Comment to Praca zdalna w agencji marketingowej – wady i zalety

  1. W czasach Covid-19 praca zdalna to wybawienie. Można powiedzieć, że tutaj agencje marketingowe były/są o krok przed resztą firm na rynku.
    U nas w firmie sporo tematów stoi, bo klienci nie wiedzą co się wydarzy – wstrzymali kampanie. Do tego wiele osób z firm naszych klientów mówi, że nie potrafią pracować zdalnie i czekają na powrót do biura. Może wtedy coś się zmieni na lepsze? Trzymajcie się zdrowo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *