Reklamowy majstersztyk, czyli o sukcesie marketingowym Netflixa

Netflix to nie tylko seriale kochane przez miliony odbiorców na całym świecie, ale też marketing, który zasługuje na oklaski. W czym tkwi sukces reklamowy platformy? Przygotowaliśmy kilka przykładów działań promocyjnych, które szczególnie zwróciły naszą uwagę.

Netflix podbija social media

Użytkownicy pokochali profil facebookowy Netflixa i to nie bez przyczyny. Specjaliści od social media tworzą w sieci prawdziwe cudeńka, które szturmem zdobywają lajki. Jak to robią? Przede wszystkim publikują posty ściśle kierowane do konkretnych grup docelowych, czyli fanów określonych seriali stosując komunikaty i gry słowne rozumiane wyłącznie przez osoby oglądające daną produkcję. Ryzykowne? Owszem, ale niezwykle skuteczne. Netflix na swoim profilu Facebook nie boi się też sięgać po posty bez grafiki, oparte wyłącznie na tekście. Pomysłowa treść broni się sama i to ze spektakularnym efektem. Ponadto uwielbiamy własne gify tworzone przez platformę w nawiązaniu do kultowych seriali.

Kultowe outdoory

Murale i billboardy wykorzystywane przez Netflixa to prawdziwe dzieła sztuki.  Na uwagę zasługuje choćby przeprowadzona kampania „Secretariata”, która nawiązywała do fabuły z serialu. Na kreacja nie było logotypu ani żadnego odniesienia do Netflixa, ale fani serialu doskonale zrozumieli przekaz, doceniając kreatywność twórców tej akcji.

Reklamowa kreatywność  pilnie potrzebna

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych kampanii Netflixa była promocja kolejnego sezonu Orange is the New Black. W spocie reklamowym pojawiła się Magda Gessler, która oceniała więzienne jedzenie. Film już w momencie premiery zyskał ogromne rzesze fanów. Z kolei podczas premiery drugiego sezonu Stranger Things jedna z warszawskich stacji rowerowych została zmieniona w tą rodem serialu. Pajęczyny, zniszczone konary drzew i rowery przypominające te, na których jeździli główni bohaterowie serii robiły oszałamiające wrażenie. W ramach promocji serialu „Altered Carbon” w centrum Warszawy stworzono specjalny pawilon, w którym prezentowano najnowsze powłoki cielesne stworzone przez korporację Psychasec znaną fanom z fabuły serialu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *