Szeptanie. Najlepszy sposób na rozmowę z klientem

 „Szeptanka” –słowo, które robi ostatnio karierę w marketingu internetowym. Dlaczego marketing szeptany stał się ostatnio taki popularny? Dzieje się tak głownie przez jego wysoką skuteczność i niską cenę. No i jest jednym ze sposobów na rozmowę z klientem.

Skąd się wzięło szeptanie w sieci?

Marketing szeptany istniał od wieków. Ludzie zawsze przekazywali sobie ważne informacje „z ust do ust”. Polecano sobie jakieś towary czy usługi. Zjawisko to nazywano wtedy pocztą pantoflową. Popularność Internetu zwiększyła radykalnie zasięg oddziaływania „szeptanki”. Najpierw fora internetowe, a następnie media społecznościowe stały się areną wymiany wielu opinii, przekazywanych przez internautów. Fakt ten postanowili wykorzystać ludzie zajmujący się marketingiem internetowym.

Klient ufa szeptaniu

Jak pokazują wyniki wielu badań przeprowadzonych w ostatnich latach, zdecydowana większość ankietowanych przegląda opinie w Internecie zanim dokona jakiegoś poważniejszego zakupu. Jeszcze więcej ufa wpisom niezależnych internautów i nawet jeśli zakupy będą dokonywane w stacjonarnym sklepie, to wcześniej opinie są przeglądane. Właśnie ten fakt został wykorzystany w stworzeniu internetowego marketingu szeptanego.

Zalety szeptania

Może nasuwać pytanie: dlaczego „szeptanka” odniosła tak duży sukces? Po pierwsze, przez prosty system działania. Systematyczne publikowanie wpisów zachęcających zakup produktów lub usług danej marki powinno znacząco zwiększyć ich sprzedaż. Mamy tu, więc wysoką skuteczność działania. Po drugie, działania są dostępne dla każdego, niezależnie od zasobności portfela. Nie każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na reklamę w telewizji czy w radiu, a na „szeptankę” już tak.

Szeptać tylko profesjonalnie

Jeśli dana marka chce porozumieć się z klientem poprzez szeptanie, powinna publikować wpisy na różne tematy ze sobą związane. I umiejętnie wplataćje między te już istniejące. Wszystko to jest możliwe wtedy, gdy kampanię przeprowadzi w pełni profesjonalna agencja marketingowa. To jej pracownicy przeprowadzą dogłębną analizę marki i branży, wczytując się w opinie klientów. Oni też będą publikować wpisy czy zakładając pożądane przez markę wątki. Przy umiejętnym prowadzeniu kampanii uda się rozwinąć tak dyskusję, że później będzie już ona naturalnie prowadzona przez internautów.

Click to rate this post!
[Total: 7 Average: 5]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *