Używaj lejka, czyli jak sprzedawać bardziej skutecznie

Skąd wziął się ten dość zagadkowy termin i czego od dotyczy? Już wyjaśniam. Chodzi o najważniejszy aspekt w każdym przedsiębiorstwie – sprzedaż. A nazwa lejek wzięła się od tego, że kształt ten bardzo dobrze odzwierciedla sprzedażową rzeczywistość. A warto dokonać analiz i przyjrzeć się mu bliżej, ponieważ ich efekty mogą doprowadzić nas do zaskakujących i bardzo potrzebnych wniosków. Lejek sprzedażowy, zwany inaczej marketingowym lub lejkiem konwersji da nam możliwość zwiększenia sprzedaży.

Analizując proces sprzedaży i przyglądając się mu bliżej, na pewno dojdziemy do wniosku, że można podzielić go na kilka etapów:

  1. Świadomość marki, przyciągnięcie uwagi, reklama.

 

Od tego wszystko się zaczyna i dlatego marketing jest taki istotny. Klient musi się o nas dowiedzieć, zainteresować produktem, poczuć potrzebę jego kupienia. Musi identyfikować naszą markę jako przyjazną klientowi, spełniającą kryteria jakości, aktywną, premium. Oczywiście, to zależy od tego, jaką masz grupę docelową. Ogólnie, klient musi mieć pozytywne skojarzenia z marką.

Tutaj mamy wachlarz możliwości – strona Internetowa, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, marketing szeptany. Ale również działania bezpośrednie, akcje lokalne, polecenia.

Warto również prowadzić content marketing. Dobrym pomysłem jest dawanie konkretnych korzyści – darmowy e-book, pierwszy etap szkolenia. Tutaj klient zyskuje coś konkretnego, a Ty masz do niego kontakt, a poza tym on pozytywnie Cię kojarzy.

 

  1. Wzmożone zainteresowanie konsumenta.

 

Jeżeli wszystko pójdzie tak, jak być powinno – klient zacznie interesować się Twoją ofertą. Jednakże to nie stanie się samo. To odpowiedni marketing, prezentacja produktu, sposób przedstawienia oferty wypracuje zainteresowanie. Klient musi poczuć ten dreszczyk emocji. Jego wyobraźnia powinna zacząć podsuwać mu przyjemne skojarzenia, a może skłoni go do zadawania pytań. Tutaj klient powinien zacząć szukać szczegółów, szperać po porównywarkach opinii, forach, zadawać pytania użytkownikom.

Każdy etap jest ważny, ale ten jest sprawdzianem naszej oferty. Klient powinien znaleźć pozytywne opinie na temat naszej usługi czy produktu. Jeżeli jest na naszej stronie, w naszych mediach społecznościowych i zacznie zadawać pytania – musimy na nie odpowiedzieć niezwłocznie, wyczerpująco i wzbudzając sympatię.

Tutaj sprawdzają się wszelkie promocje – trzy produkty w cenie dwóch, darmowa wysyłka, -15% na następne zamówienie powyżej jakiejś kwoty.

Jeśli klient na tym etapie zrezygnuje z zakupu – powinniśmy zastanowić się, czy cena była wysoka, czy oferta przedstawiona nieprawidłowo.

  1. Klasyfikacja leadów.

 

Zainteresowałeś, przedstawiłeś szczegóły oferty, teraz musisz dać powód do zakupu. Musisz dobrze poznać swoich odbiorców. Jedni kupią, jeżeli poleci to znany influancer, drudzy, jeśli produkt będzie miał dobre opinie innych konsumentów. Jeszcze inni, jeżeli będzie miał najlepszą cenę.

Tutaj również musisz zadziałać na tzw. leady zimne, czyli tych, którzy w tym momencie nie są zaineresowani, odkładają decyzję na później, ale dobrze rokują. Na takich dobrze działa specjalna oferta graniczona czasowo. Kup jeszcze dziś, a otrzymasz dodatkowy rabat, szybszą wysyłkę, atrakcyjny gratis.

 

  1. Sprzedaż i wszystko później.

To już niby proste, skoro decyzja zapadła. Jednak zdarza się, że klient na tym etapie rezygnuje ze sprzedaży, jeśli proces w sklepie jest skomplikowany, nie umożliwimy mu wygodnej płatności lub wysyłka nie ma interesującej go opcji. Proces sprzedaży musi być łatwy, przyjazny i wygodny dla odbiorcy.

Jeśli zaś chodzi o obsługę posprzedażową, to jest ona bardzo ważna, jeżeli chcemy mieć stałe grono wiernych klientów. Odpowiadajmy więc na pytania, wysyłajmy maile z potwierdzeniem wysyłki, obsługujmy na najwyższym poziomie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *