Zazdrościsz? Po czym poznać, że konkurencja korzysta z usług agencji marketingu?

Mówi się, że w biznesie trzeba być o krok przed konkurencją. Trudno to osiągnąć, nie znając dokładnie jej poczynań. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z usług agencji marketingu, sprawdź, czy robi to już Twój konkurent.

Zmierz obecność w mediach społecznościowych

Wielu właścicieli małych marek ma poczucie winy, odwiedzając profile  społecznościowe innych marek ze swojej branży. Im ledwo udaje się raz na jakiś czas wstawić post, a tam znajdują idealnie wykadrowane zdjęcia i filmy najlepszej jakości. Zapominają zazwyczaj, że takich efektów nie da się osiągnąć w pojedynkę. Jeśli Twoi konkurenci mają profile, na których są:

  • spójna paleta kolorystyczna,
  • piękne zdjęcia i ciekawe teksty,
  • pełne info o firmie: logo, adres, telefon, godziny otwarcia, sposób zamówienia, ceny,

to prawdopodobnie za kampanią stoi więcej niż jedna osoba. Nie ma sensu porównywać działań możliwych w pojedynkę z kalendarzem contentowym marki przygotowanym przez agencję marketingu.

Zwróć uwagę na częstotliwość i jednolitość działań w sieci

Przejrzyj wpisy na blogu, media społecznościowe i kanał na Youtube. Sprawdź, czy rządzi nimi jakaś regularność. Przykładowo, ktoś, kto sam wrzuca filmy na Youtube, na początku będzie eksperymentował z formą i treścią. Jeśli pomaga mu agencja, to spodziewaj się jednolitych grafik, ciekawego intro czy muzyki. Agencja marketingu nie musi „wypuszczać” treści codziennie, ale prawdopodobnie planuje je regularnie, np. 1-2 razy w tygodniu. Jeśli post pojawia się raz na kilka miesięcy, to może za nim stać jedna osoba.

Doceń włożony wysiłek

Kolejną pułapką jest załamywanie się, widząc ciągłą obecność konkurenta w mediach. Dlaczego właściciela jednej firmy ciągle widać w prasie i na portalach, a innego nikt nie pyta o zdanie? Znaczenie mogą mieć tu czynniki, na które nie masz wpływu, jak stare znajomości, ale prawdopodobnie takie przedsiębiorstwo jest też obsługiwane przez dobrą agencję marketingu lub PR.

Wyrabianie odpowiednich kontaktów i umawianie wywiadów może trwać miesiącami. Będzie liczyć się obecność na targach, wychodzenie z inicjatywą, stała gotowość do prezentacji pełnego pakietu materiałów o firmie (dobrej jakości zdjęcia, dane, statystyki). Jeśli nie masz na to czasu, lepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. Osoba z zewnątrz będzie mogła też wydobyć na światło dzienne ważne cechy marki. Obecnie coraz częściej nawet duże przedsiębiorstwa reklamują się poprzez markę osobistą właściciela. Firma założona przez samotną matkę? Jedyna w regionie pizzeria, gdzie używa się domowego sera i ciasta? To trzeba umiejętnie pokazać osobom, dla których tego typu wartości są ważne. Być może właśnie na tym polega sukces Twojej konkurencji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *