Co to jest employer branding?

Jeśli pracodawca ma pozytywny wizerunek, niewątpliwie zyskuje pewną przewagę na rynku. Dzisiaj każdemu przedsiębiorcy zależy w końcu, aby mówiono o nim dobrze. Czym jest employer branding i dlaczego warto na niego stawiać?

Employer branding – co to takiego?

Jest to budowanie marki pracodawcy. Na employer branding składa się wiele działań z dziedziny marketingu i HR. Pozwalają one na wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy i umocnienie jej pozycji na rynku. Jest to ważne dla potencjalnych kandydatów na pracowników. Jednak budowa silnej marki liczy się też dla obecnych pracowników czy partnerów biznesowych.

Employer branding – zewnętrzny i wewnętrzny

Employer branding podzielić można na zewnętrzny i wewnętrzny, w zależności od tego czy kierowany jest do pracowników obecnych czy przyszłych. Wiele firm stawia jedynie na komunikację zewnętrzną. Chcą one budować pozytywny wizerunek wśród potencjalnych pracowników. To znacznie ułatwia przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych, bo przyciąga najlepszych kandydatów. Z drugiej strony nie należy zapomnieć o employer brandingu wewnątrz firmy. Przedsiębiorca powinien dbać o to, aby jego pracownicy nie przeszli do konkurencji. Muszą się więc czuć potrzebni i doceniani. Jeśli będą narzekać na warunki pracy, szybko odejdą do innej firmy.

Dodatkowo działania employer brandingowe różnić się mogą w zależności od branży, w której działa dana firma. Przedsiębiorstwo IT skupi się z pewnością na informowaniu o wykorzystywaniu najnowszego oprogramowania czy o wysokich wynagrodzeniach. Natomiast agencja reklamowa postawi raczej na możliwość pracy zdalnej czy promowanie pracy nad ciekawymi projektami. Warto na samym początku określić profil pracownika, gdyż to znacznie ułatwi tworzenie komunikatów i wybranie odpowiednich kanałów komunikacji.

Dlaczego employer branding ma tak duże znaczenie?

Niekiedy działania employer brandingowe wiążą się z poniesieniem pewnych kosztów. Jednak w tym przypadku nie należy odpuszczać. Przede wszystkim employer branding pozwala na wyłapywanie na rynku utalentowanych pracowników. Dzisiaj ludzie są bardziej świadomi swoich możliwości i potrzeb. Podczas poszukiwania pracy często analizują firmy pod kątem stabilności zatrudnienia czy możliwości rozwoju. Liczy się dla nich także atmosfera w pracy i szukają niekiedy na ten temat informacji w sieci. Dlatego warto budować pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy.
Employer branding jest też istotny dla obecnych pracowników. Jeśli mają zapewnione dobre warunki pracy, nie będą poszukiwać innych ofert i nie przejdą do konkurencji. Generalnie działania z zakresu employer brandingu powodują wzrost zaangażowania i lokalności pracowników wobec firmy.

Employer branding w praktyce

Okazuje się, że employer branding wpływa nie tylko na pracowników – obecnych czy przyszłych. Ma przełożenie na całe otoczenie firmy. Przedsiębiorstwo, które jest postrzegane jako silne, przyciąga najlepszych kandydatów. Przekłada się to też na wzrost zaangażowanych dotychczasowych pracowników oraz wzrost zaufania ze strony inwestorów, klientów, partnerów biznesowych. To oznacza oczywiście większe zyski.
Są jeszcze firmy, które nie wiedzą jak duży potencjał ma employer brandinga. Tymczasem wpływa on w dużym stopniu na rekrutację oraz rozwój pracowników. Dlatego nie należy o takich działaniach zapominać.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *