Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Czy opłaca się inwestować w marketing szeptany? Rekomendacje i opinie to obecnie jedne z bardzo ważnych elementów prowadzenia działań promocyjnych w sieci. Kiedyś rekomendacje te były przenoszone drogą pantoflową, a dzisiaj przeniosły się one do Internetu. To właśnie na forach internetowych bądź w mediach społecznościowych jest ich najwięcej. Narzędziem, które opiera się właśnie na opiniach i rekomendacjach, jest marketing szeptany. Często nazywa się go również buzz marketingiem i wykorzystywany jest on w celu dotarcia z przekazem o danym produkcie bądź marce do potencjalnych jej konsumentów, w sposób naturalny i nienachalny. Czy warto inwestować w marketing szeptany? Na czym on polega?

czy opłaca się inwestować w marketing szeptany

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany pozwala przedsiębiorstwu docierać ze swoją ofertą do jak najszerszego grona osób. Buzz marketing jest to udzielanie odpowiedzi na pytania bądź wątpliwości potencjalnych klientów. Marketing szeptany będzie też polegał na rozpoczynaniu dyskusji na dany temat, w której pojawiać będzie się informacja o konkretnej marce bądź jej usługach i produktach. Osobą, która odpowiedzialna będzie za marketing szeptany może być ambasador marki, ale można zatrudnić także osobę prywatną, która wykorzystywała będzie własne profile w mediach społecznościowych i za ich pośrednictwem będzie ona tworzyła pozytywny przekaz na temat danego przedsiębiorstwa.

czy warto inwestować w marketing szeptany

To co odróżnia marketing szeptany od innych form promowania jest fakt, że przekaz ten nie jest w żaden sposób nachalny, wręcz przeciwnie powinien być on jak najbardziej naturalny i spontaniczny. Oczywiście strategia marketingu szeptanego będzie skuteczna tylko wtedy, gdy wcześniej zostanie ona dokładnie przemyślana i zaplanowana. Firmy, które zastanawiają się czy warto inwestować w marketing szeptany, powinny poznać wszystkie jego zalety i korzyści, jakie dzięki niemu można pozyskać.

Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Firmy często zastanawiają się, czy inwestować w marketing szeptany, nie wiedzą oni bowiem czy sposób ten będzie skuteczny i czy przyniesie im on zadowalające efekty. Odpowiedź na to pytanie jest złożona, ponieważ buzz marketing jest narzędziem marketingowym, które musi zostać odpowiednio zaplanowane, a następnie zrealizowane. Im bardziej podejmowane działania będą zróżnicowane tym istnieje większa szansa na to, że strategia ta będzie przynosiła firmie bardzo dużo korzyści. Dzięki marketingowi szeptanemu można zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie i sprawić, że będzie ono bardziej widoczne dla potencjalnych klientów. Zalety marketingu szeptanego pokazują, dlaczego warto inwestować w marketing szeptany. Do tych zalet można zaliczyć między innymi:

  • zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa i pozyskanie uwagi konsumenta
  • możliwość wywołania dyskusji i tym samym szumu wokół danej marki i jej oferty
  • możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie
  • pozyskiwanie nowych linków, które będą wpływały na poprawę
  • pozycjonowania strony internetowej

Na pytanie czy warto inwestować w marketing szeptany powinna odpowiedzieć sobie każda firma indywidualnie. Wszystko też zależy od tego co w danym momencie chce ona osiągnąć i jaki cel ma realizować strategia marketingu szeptanego.

Co warto wziąć pod uwagę prowadząc buzz marketing?

Jeżeli chodzi o prowadzenie działań marketingu szeptanego, to trzeba wziąć pod uwagę kilka elementów, które będą wpływały na powodzenie całej kampanii. Przede wszystkim podejmowane działania muszą zostać skrupulatnie zaplanowane i przemyślane. Na forach internetowych, na których poruszana jest dyskusja na dany temat, można promować swoje marki i produkty, bardzo ważne jest jednak, by znajdujący się tam użytkownicy nie zorientowali się, że mają do czynienia z działaniami promocyjnymi.

W momencie, kiedy tak się stanie istnieje duża szansa, że skutki tego działania będą zupełnie inne niż przedsiębiorstwo chciało osiągnąć. Dlatego też prowadzenie takich działań powinno zostać powierzone osobie posiadającej odpowiednie doświadczenie i umiejętności. Osoba, która oferuje swoją usługę za niską cenę prawdopodobnie będzie wykonywała ją nierzetelnie bądź nieumiejętnie. Źle przeprowadzony marketing szeptany może wywołać wiele szkód, których zniwelowanie będzie bardzo kosztowne bądź czasochłonne, a czasem spowoduje ono zmiany, których nie będzie dało się naprawić. Dobranie odpowiedniej osoby do prowadzenia takich działań jest więc kluczowe.

Related Posts

Marketing szeptany w branży beauty

Czy marketing szeptany w branży beauty może dziś przynieść wymierne efekty?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Kompleksowe podejście do kampanii reklamowej firmy jestRead More

Marketing szeptany w hotelarstwie czy jest potrzebny

Marketing szeptany w hotelarstwie

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Marketing szeptany w hotelarstwie to jedna zRead More

Czym jest buzz marketing?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Działania w sieci wymagają przede wszystkim kreatywnościRead More

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *