Czym jest buzz marketing?
Działania w sieci wymagają przede wszystkim kreatywności i oryginalnego podejścia do swojego klienta. Spowodowane jest to głównie tym, że coraz więcej osób nie zwraca uwagi na przekazy reklamowe jakie zamieszczane są w Internecie. To właśnie dlatego wiele przedsiębiorstw decyduje się na buzz marketing. Działanie takie polega na bardzo subtelnym wspominaniu o przedsiębiorstwie na różnych forach internetowych bądź w mediach społecznościowych, tak aby klienci sami podjęli dyskusję na temat przedsiębiorstwa i nawet nieświadomie zaczęli je reklamować. Rozwiązanie to ma wiele zwolenników, jednak pojawiają się także i przeciwnicy tej formy reklamy. Co to w takim razie jest buzz marketing i czy warto wprowadzić to rozwiązanie do swojego biznesu?
Co to jest buzz marketing?
Buzz marketing nazywany jest również marketingiem szeptanym, a w języku angielskim najczęściej WoMM (Word of Mouth Marketing) i polega on na podejmowaniu działań, których celem jest zwiększenie zainteresowania danym przedsiębiorstwem. W ramach marketingu szeptanego wykorzystywanych jest wiele różnych metod i narzędzi, po to, aby skłonić potencjalnego klienta do rozmowy na temat promowanej marki lub jej produktów czy usług.
Osoba odpowiedzialna za marketing szeptany powinna być bardzo doświadczona i musi ona posiadać odpowiednią wiedzę z zakresu buzz marketingu. Jest on prowadzony zwykle na forach internetowych, mediach społecznościowych, a także w takich miejscach, gdzie gromadzą się osoby zainteresowane określonym tematem. Oczywiście tematyka musi być zbliżona do działalności prowadzonej przez organizacje, tak aby zgromadzone tam osoby zainteresowały się produktem lub usługą organizacji. Buzz marketing jest nazywany również marketingiem opinii i rekomendacji, ponieważ opiera się właśnie na tych dwóch elementach, co sprawia, że jest on tak bardzo atrakcyjny w oczach właścicieli biznesów. Jakie inne korzyści można czerpać prowadząc marketing szeptany w sposób profesjonalny?
Jakie są zalety marketingu szeptanego?
Buzz marketing może mieć wiele zalet, jeżeli zostanie on odpowiednio przeprowadzony. Jak podają badania ponad 80% internautów wierzy w opinie i rekomendacje, które pojawiają się w sieci i są zamieszczane przez innych użytkowników w Internecie, a ponieważ marketing szeptany opiera się na opiniach, powoduje to, że jest on w oczach użytkowników bardzo wiarygodny. Jakie więc zalety można wyróżnić, jeżeli chodzi o WoMM?
- poprawa zasięgów – marketing szeptany pozwala zwiększyć zasięgi i poprawić wizerunek przedsiębiorstwa. Zwykle odbywa się on w mediach społecznościowych bądź na forach internetowych, czyli w takich miejscach, w których gromadzi się bardzo duża liczba odbiorców. To powoduje, że firmy mogą docierać do swoich potencjalnych klientów.
- zwiększenie wiarygodności marki – kolejną dużą zaletą jest więc zwiększenie wiarygodności. Wiarygodność to bardzo duża zaleta, ponieważ wielu internautów w dzisiejszych czasach nie ufa przekazom reklamowym, które pojawiają się w Internecie. Im większą wiarygodnością cieszy się przedsiębiorstwo tym większe szanse na to, że odbiorca zdecyduje się na zakup danego produktu czy usługi. Buzz marketing charakteryzuje się tym, że ta forma promocji nie jest nachalna, a odbiorca w żadnym stopniu nie jest nakłaniany do zakupu produktu, a jedynie informowany o jego istnieniu. Dzięki temu konsument sam podejmuje decyzję czy chce skorzystać z oferty danej organizacji czy też nie.
- bezpośredni kontakt z klientem – dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientem, firma może pozyskać wiele wartościowych informacji, które następnie może ona wykorzystać do stworzenia oferty, która będzie dopasowana do potrzeb i problemów z jakimi w danym momencie zmagają się konsumenci. To natomiast powoduje większe zainteresowanie produktem lub usługą.
- stosunkowo niskie koszty – prowadzenie działań związanych z marketingiem szeptanym, nie jest rozwiązaniem bardzo kosztownym. Ta zaleta bardzo przemawia do właścicieli biznesów i sprawia, że tak chętnie decydują się o niej na marketing szeptany.
Buzz marketing jest więc bardzo dobrym rozwiązaniem, dla organizacji, którym zależy na poprawie wizerunku i na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców ze swoim przekazem, który nie będzie nachalny, ale jednocześnie angażujący i wpływający na decyzję zakupową odbiorców. Należy jednak pamiętać, że wszystkie wymienione wyżej korzyści będą możliwe do osiągnięcia tylko w momencie, kiedy działania zostaną przeprowadzone umiejętnie i w rzetelny sposób.
Related Posts
Czy marketing szeptany w branży beauty może dziś przynieść wymierne efekty?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Kompleksowe podejście do kampanii reklamowej firmy jestRead More
Marketing szeptany w hotelarstwie
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Marketing szeptany w hotelarstwie to jedna zRead More
Czy warto inwestować w marketing szeptany?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Czy opłaca się inwestować w marketing szeptany?Read More