
Jak niwelować negatywne opinie na GoWork?
Go Work jest najpopularniejszym w Polsce internetowym serwisem pracy. Szacuje się, że odwiedza go ponad 2 miliony użytkowników miesięcznie. Wynik ten ustępuje niewiele największym portalom społecznościowym w Polsce zajmującym się pracą i biznesem, czyli LinkedIn i Golden Line. Profil Go Work jest jednak nieco od nich inny, ponieważ skupia się zasadniczo na opiniach o pracodawcach i ofertach pracy. I właśnie te tak licznie zamieszczane opinie sprawiają, że jest to ważne miejsce dla wizerunku danego pracodawcy. Co więc zrobić, gdy nagle nadciągnie fala negatywnych opinii?
Gdy pojawią się negatywne opinie
Zasadnicze pytanie brzmi: kiedy mogą pojawić się negatywne opinie? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Czasem będzie to wynikało wprost z sytuacji w firmie i zaniedbań pracodawcy. Zdarzają się też jednak przypadki, gdzie negatywne opinie publikują zwolnieni pracownicy, mniej lub bardziej słusznie. Często jest to impulsem do pojawiania się kolejnych tego typu wpisów i uruchamia się pewnego rodzaju lawina. Pocieszającym może być fakt, że tylko około 20% odwiedzających serwis zostawia na nim swoje wpisy, jednak ich liczba jest na tyle duża, że pracodawcy powinni na bieżąco monitorować sytuację.
Współpraca z administratorem
Administrator to nasz pierwszy sprzymierzeniec w walce o dobre imię. Jeśli jakaś opinia łamie w sposób jawny regulamin forum, to będzie ona z niego po prostu usunięta. Dodatkowo, jeśli dany wpis złamie nie tylko regulamin, ale też prawo, administrator będzie mógł dostarczyć odpowiednim organom numer IP podejrzanej osoby. Może się tak stać w sytuacji, gdy obraźliwa opinia wpłynie negatywnie na sytuację finansową firmy. Będzie to wtedy powód do skierowania sprawy na drogę sądową. Jest to jednak ostateczność i warto spróbować innych metod w pozytywnym załatwieniu sytuacji.
Odpowiadanie na opinie
Najlepszym sposobem na niwelowanie negatywnych opinii jest odpowiadanie na nie. Jeżeli opinia zawiera pomówienia, należy jak najszybciej je zdementować. Podobnie jeśli wina leży po stronie firmy, najlepiej od razu odpowiedzieć, wyjaśniając daną sytuację. Przeprosiny bardzo dobrze wpłyną na wizerunek pracodawcy. Jeżeli jednak dana opinia to już typowy hejt, wtedy zamiast odpisywać na nią, lepiej od razu zgłosić sprawę do administratora.
Related Posts

W jaki sposób zatrzymać obecnych klientów i budować lojalność?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W jaki sposób zatrzymać obecnych klientów iRead More

Wady marketingu szeptanego
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Jakie są zalety i wady marketingu szeptanego?Read More

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?
Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More