Jak prowadzić profil biznesowy na Instagramie?

Mimo ciągłego rozwoju marketingu internetowego dalej duża grupa osób nie wierzy w to, że Instagram może być skutecznym narzędziem promocyjnym. Wszystko jednak wskazuje na to, że może on znacznie przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki i zwiększenia sprzedaży. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie budować relacje z klientami, to koniecznie zostań z nami. Podpowiadamy jak tego dokonać!

Konto biznesowe na Instagramie – know how

Coraz więcej osób decydując się na prowadzenie działań z mediach społecznościowych, nie ogranicza się tylko do Facebooka. Instagram podbija rynek marketingu internetowego coraz mocniej. Przede wszystkim dlatego, że na efekty czeka się tutaj znacznie krócej. Jeśli chcesz założyć profil firmowy, to masz tak naprawdę dwie opcje. Możesz przełączyć istniejące już konto osobiste na firmowe lub stworzyć cały profil od początku i od razu ustawić go jako biznesowy. W przeciwieństwie do standardowego profilu konto biznesowe umożliwia wgląd w statystyki. Dzięki nim można uzyskać dane o ilości obserwujących nas osób czy popularności poszczególnych postów. Co ważne, w takiej sytuacji ma się również możliwość tworzenia wpisów sponsorowanych, a te, trafiają do znacznie większej ilości odbiorców.

Podstawowe zasady prowadzenia firmowego profilu na Instagramie

Zdecydowana większość przedsiębiorców rozumie, że w dzisiejszym świecie muszą wykorzystać social mediach, jeśli chcą zaistnieć w świadomości klientów. Niestety wielu z nich nie ma podstawowej wiedzy na temat prowadzenia tego typu działań i popełnia szereg błędów. Uniemożliwia to wykorzystanie możliwości, jakie daje firmom Instagram. By to zmienić, wystarczy tylko dostosować się do kilku podstawowych zasad.

Uzupełnienie konta – brzmi prosto, jednak nie każdy o tym pamięta. Warto zadbać o ty, by w opisie znalazły się wszystkie najważniejsze informacje o firmie, jak również link przekierowujący do oficjalnej strony internetowej. To umożliwi potencjalnym klientom szybkie zlokalizowanie niezbędnych wiadomości.

Systematyka – jak każde medium społecznościowe tak i Instagram uwielbia regularność. Systematyczne działania pozwalają na zbudowanie więzi z odbiorcami. Nie warto się poddawać! Czasami, gdy ktoś zauważy zastój w rozwoju konta, rezygnuje z regularnego publikowania treści. Ważne jest jednak, by przetrzymać ten gorszy okres. Zazwyczaj po nim następuje znaczne zwiększenie pojawiania się nowych followersów.

Wchodzenie w interakcje – Kolejny punkt brzmiący dość błaho. Jednak w Internecie ma to szczególnie znaczenie. Podchodź do każdego z odbiorców indywidualnie. Nigdy nie używaj funkcji kopiuj/wklej. Lajkuj i komentuj zdjęcia swoich obserwujących oraz innych użytkowników Instagrama. No i najważniejsze: zawsze odpowiadaj na komentarze i wiadomości prywatne. Nawet te negatywne. Pokaż odbiorcom, że Ci na nich zależy, a ich zdanie ma znaczenie.

Używaj hashtagów – Instagram to jedno z tych miejsc, gdzie hashtagi mają szczególnie znaczenie. W znaczym stopniu odpowiadają za sukces publikowanych wpisów. Dzięki nim możesz dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców. Nie wykorzystuj tych, które nie są związane z tematyką twojej działalności i nie nawiązują w żaden sposób do publikowanych treści. Pamiętaj o wykorzystywaniu zarówno polsko, jak i angielskojęzycznych znaczników.

Jakie treści warto publikować na Instagramie?

Przede wszystkim zadbaj o jakość treści. Mimo że Instagram to w głównej mierze zdjęcia, to nawet te najlepsze nie gwarantują odniesienia sukcesu. Odbiorcy oczekują również interesującego contentu. Daj im go! Stawiaj na unikalność. Absolutnie nie kopiuj tego, co dzieje się na innych profilach, a już na pewno nie decyduj się na kopiowanie treści innych kont. Firmowe konto na Instagramie to doskonałe miejsce do dzielenia się z klientami ekspercką wiedzą. Możesz pokazać im również działanie firmy od środka. Ciekawym pomysłem będzie przedstawienie pracowników firmy czy pokazanie jak powstają produkty, które macie w swojej ofercie. We wpisach możesz publikować również zapowiedzi nowości czy odnosić się do ważnych tematów społecznych. Najważniejsze, by to, co przekazujesz odbiorcom, przynosiło im wymierne korzyści. Muszą oni chcieć wracać na twój profil i wchodzić w interakcje. Pamiętaj, by zadawać pytania i zachęcać followersów do wyrażania opinii. To ci się opłaci!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Related Posts

Regularność publikacji w social mediach

Regularność publikacji w social mediach – klucz do sukcesu

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dynamicznym świecie cyfrowym, w którym konkurencjaRead More

Jak prowadzić profil firmy na LinkedIn?

Media Społecznościowe to prawdziwy ‘złoty środek przekazu’. Z godziny na godzinę do grona ich użytkownikówRead More

Jak opracować strategię social media marketingu?

Współczesne życie w dużej mierze zyskało wirtualny wymiar. Coraz częściej czynności znane nam ze świataRead More

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *