
Jak umiejscowić reklamy na Facebooku, żeby były jak najbardziej widziane?
Reklama w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku jest bardzo potrzebna, jeśli prowadzimy działalność, która celuje w grupę docelową tego portalu. A ta grupa jest obszerna, aktywna oraz mamy na jej temat szereg informacji. Więc według wszelkich zasad – reklama na Facebooku powinna być bardzo skuteczna. Nie zawsze jednak jest, jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być to, że reklama nie wybija się spośród innych, nie jest widoczna. Sprawdźmy, jak powinniśmy ją zaprezentować, żeby się wybić i zdobyć klientów.
Manager reklam Facebooka.
Żeby odpowiednio umieścić swoją reklamę wejdź do narzędzia Manager Reklam, wybierz jej cel i przejdź do zakładki „Umiejscowienie”. Zapewne będziesz miał zaznaczoną domyślnie opcję z automatycznym umiejscowieniem. Facebook podpowiada nam, jakie będzie najbardziej skuteczne miejsce dla osiągnięcia naszego celu. Automat Facebooka pomoże Ci optymalnie wykorzystać Twój budżet. Co istotne, ta sama reklama może pojawić się na Facebooku, Instagramie, w Audience Network oraz w Massangerze. Targetowanie tutaj odbywa się według tych samych zasad, więc dobrze jest poszerzyć zakres swojej reklamy, żeby zwiększyć jej skuteczność oraz dotrzeć do naj największej liczby odbiorców.
Czasem jednak może nastąpić potrzeba edytowania miejsca reklamy i ustawienia jej niestandardowo. Dzieje się tak wtedy, jeżeli chcesz ustawić różne grafiki czy filmy w różnych miejscach. Optymalnie będzie umieścić je jako jedną reklamę z funkcją dostosowywania zasobów do umiejscowień, zamiast odrębnych reklam dla każdego z umiejscowień. Wtedy mogłoby Cię to drożej kosztować, a nie ma takiej potrzeby.
Ponieważ funkcja automatyczna najczęściej podaje kombinację umiejscowień i szuka optymalnych ustawień, jeżeli chciałbyś jakieś wykluczyć, musisz to zrobić ręcznie. Na przykład firma produkująca kosmetyki dla kobiet może uznać, że najlepszym umiejscowieniem jest baner na Instagramie, rezygnując zupełnie z Facebooka. Wtedy należy to zrobić poprzez edycję umiejscowień.
Może Cię interesować bezpieczeństwo Twojej marki, z pewnych powodów możesz nie chcieć wyświetlać reklam na jakichś stronach na Facebooku. W takim wypadku nie musisz usuwać umiejscowień. Facebook oferuje opcję chroniącą bezpieczeństwo marki i blokuje wyświetlanie się w tych miejscach.
Analizuj i dopasowuj.
Nasza reklama będzie wyświetlana zarówno na ekranach mobilnych jak i desktopach. Zawsze rozdzielaj te urządzenia w swoich reklamach. Po pierwsze – są one inaczej widoczne, ale również mechanizm optymalizacji Facebooka posyła więcej środków tam, gdzie jest więcej użytkowników, czyli obecnie zdecydowanie mobile.
Zależnie od Twojego budżetu, są dwa sensowne rozwiązania. Jeżeli masz spory budżet, podziel go na każde umiejscowienie reklamy i umieść je oddzielnie, oczywiście wcześniej rozdzielając wersję mobile i desktop. Kiedy natomiast budżet jest mocno ograniczony – rozdziel tylko mobile i desktop i puść reklamy w różnych umiejscowieniach za jednym razem.
Można przyjąć, że branże i sklepy o krótkim procesie zakupowym lepiej radzą sobie w mobile, a specjalistyczne, bardziej rozbudowane procesy – na desktopie. Coraz lepiej radzą sobie reklamy na Massengerze. Instagram jest trudny do przewidzenia i czasem reklama ma inną skuteczność, niż zakładamy. Za to dobrze się sprawdza jako medium informacyjne i budujące identyfikację marki.
Facebook ma swój algorytm, który ocenia reklamę według określonych kryteriów – jej dopasowania do grupy docelowej, budżetu, szacunkowego współczynnika działań. Musimy wstrzelić się te kryteria, żeby naszym odbiorcom wyświetlał właśnie naszą reklamę.
Related Posts

Regularność publikacji w social mediach – klucz do sukcesu
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W dynamicznym świecie cyfrowym, w którym konkurencjaRead More

Jak prowadzić profil biznesowy na Instagramie?
Mimo ciągłego rozwoju marketingu internetowego dalej duża grupa osób nie wierzy w to, że InstagramRead More

Jak prowadzić profil firmy na LinkedIn?
Media Społecznościowe to prawdziwy ‘złoty środek przekazu’. Z godziny na godzinę do grona ich użytkownikówRead More