Marketing szeptany, a obsługa klienta kancelarii prawnej
Niegdyś reklama była jedynym sposobem pozyskiwania nowych klientów i informowania o swoich usługach i promocjach. Jednak od tego czasu wiele się zmieniło. Nowoczesny marketing posiada szerokie narzędzia, które czynią działania promocyjne bardziej subtelne, dopasowane do potrzeb zarówno firm, jak i ich klientów. Jest to bardzo ważna zmiana, która wprowadza działania marketingowe na całkiem inny wymiar. Pozwala na element zaskoczenia, na różnorodność, unikatowość i otwiera nowe możliwości przed wieloma branżami, dla których reklama jest zakazaną formą promocji. Zaliczyć do nich możemy adwokatów, radców prawnych i inne profesje związane z prawem.
Buzz marketing, czyli siła sugestii
Kancelarie prawne muszą każdego dnia pracować na swoje powodzenie. Jest to istotne, zwłaszcza jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, że ich najlepszą promocją są polecenia. Strategia marketingowa oparta na marketingu szeptanym jest metodą, która sprawia, że jeden zadowolony klient, poleca kancelarię znajomym i rodzinie.
Z prawnikami jest jak z lekarzem, zanim skorzysta się z jego usług, szuka się opinii na temat najlepszego specjalisty. Ludzie ufają osobom z najbliższego otoczenia, traktują je jako wiarygodne źródła informacji. Zdobycie wartościowych rekomendacji nie przychodzi tak łatwo i wymaga zastosowania kilku działań i kierowania się określoną strategią.
Twórz relacje
Polecenia wynikają z zaufania i pozytywnych relacji, między klientem kancelarii, a jej przedstawicielem. Dlatego też bardzo duże znaczenie odgrywa atmosfera, jaka panuje w kancelarii. Drobne detale takie jak kawa czy herbata mają znaczenie.
Pozwalają na zmniejszenie dystansu i budowanie sympatii. Należy wyznaczyć określone standardy obsługi i ściśle ich przestrzegać. Nie można pozostawiać klienta z pytaniami, nie można lekceważyć jego problemów, ani ignorować prób nawiązania kontaktu. Cennym zwyczajem jest skontaktowanie się z klientem po zakończonej sprawie, zwłaszcza jeżeli nie zakończyła się ona oczekiwanym wynikiem.
Kreowanie pozytywnego wizerunku każdego dnia
Budowanie pozycji eksperta, któremu można powierzyć każdą sprawę, jest jednym z ważniejszych działań zmierzających do pozyskania grona stałych zadowolonych klientów. Jak zyskać miano eksperta? Upowszechnienie Internetu dało kancelariom przydatne narzędzia, w tym content marketing. Tworzenie wartościowych treści, które są odpowiednio pozycjonowane i trafiają do potencjalnych klientów, jest metodą na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy. Obecni klienci mogą sięgać po dodatkową, merytoryczną wiedzę, która nic nie kosztuje.
Doceniaj swoich klientów
Każdego klienta należy traktować priorytetowo i z należytą uwagą. Warto przekazać mu swoją wizytówkę oraz zachęcić do dalszej współpracy. Bardzo dużo korzyści może przynieść przygotowanie specjalnych promocji dla stałych klientów. Nie da się ukryć, że pomoc adwokata nie należy do najtańszych, dlatego każda zniżka może być miło przyjęta. Jeden zadowolony klient jest w stanie przyprowadzić trzech innych, co w konsekwencji doprowadza do tworzenia silnej społeczności wokół danej marki. Staje się ona rozpoznawalna i jej obecność dociera do coraz szerszego grona odbiorców. Jest o niej głośno, chociaż nie wynika to z reklamy, ale z marketingu szeptanego.
Wiedza i umiejętności
Oczywiście na uznanie klientów nie da się zasłużyć jedynie przyjazną atmosferą i niskimi kosztami. Zadowolony klient to klient, który trafił do fachowca, który zna się na swoje branży jak mało kto. Kancelarie prawne są zmuszone do stałego monitorowania zmian w przepisach oraz doskonalenia swoich umiejętności.
Dzięki temu utożsamiać się będą z niezawodnością i skutecznością. Umożliwia to przyciągnięcie nowych klientów, zwabionych pozytywnymi recenzjami. Renomowana kancelaria, która radzi sobie nawet z najtrudniejszymi sprawami, będzie polecana przy każdej narażającej się okazji. Marketing szeptany to ogromna siła, która pozwala kancelariom na reklamę bez reklamy.
Related Posts
W jaki sposób zatrzymać obecnych klientów i budować lojalność?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W jaki sposób zatrzymać obecnych klientów iRead More
Wady marketingu szeptanego
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Jakie są zalety i wady marketingu szeptanego?Read More
Jak pozyskiwać pozytywne opinie?
Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More
Marketing szeptany w branży prawniczej sprawdza się idealnie. Moja kancelaria prowadziła takie działania. Oczywiście pilnowaliśmy, żeby wszystko nie naruszało prawa. Efekty kampanii pozwoliły nam zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć sprzedaż. Polecam niezdecydowanym, bo naprawdę warto.
Jeśli jest jakaś agencja, która potrafi obsługiwać kancelarie prawne, to biorę taką agencję w ciemno! Kampanie dla prawników są trudne, mają bardzo, bardzo, BARDZO dużo obostrzeń, których należy być świadomym, żeby działania były zgodne z prawem.