Marketing szeptany w turystyce
Branża turystyczna w ostatnim czasie nie miała lekko. Pandemia koronawirusa pokrzyżowała bowiem plany niejednemu przedsiębiorcy, a także zwyczajnym ludziom, pragnącym gdzieś wyjechać i po prostu odpocząć od pracy, obowiązku i od szarej codzienności. Dobry rozwiązaniem w tej sytuacji może okazać się marketing szeptany w turystyce. Zwłaszcza jeśli ktoś wcześniej korzystał już z danej oferty turystycznej i ma dobre wspomnienia. W rozmowie ze znajomymi z kolei opowie o nich. Tak właśnie działa marketing szeptany w turystyce.
Czy jest marketing szeptany w turystyce?
Marketing szeptany w turystyce nie różni się niczym od innych rodzajów buzz marketingu (z ang. buzz oznacza ”szum”). Szum to właśnie efekt, jaki daje marketing szeptany w turystyce. Od słowa do słowa tworzy się przekaz. W tym wszystkim chodzi jednak o dobry, wartościowy przekaz, który nie zniechęci potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług.
Kto i o czym mówi
Nie bez znaczenia jest też fakt, że marketing szeptany najlepiej sprawdza się na ustach tych osób, które cieszą się uznaniem w danym środowisku. Opiera się on bowiem na starej, dobrej zasadzie: osoby, które wzbudzają zaufanie, na pewno się nie mylą. Marketing szeptany w turystyce to także świetna okazja na dotarcie do tych osób, które na co dzień nie korzystają z Internetu, ale bardzo sobie cenią rozmowę z innymi.
Marketing szeptany w turystyce – od czego zacząć?
Marketing szeptany w turystyce jest jak pierwsze wrażenie, które dobre, można zrobić tylko raz. Od tego, co zapamiętają turyści, będzie więc zależało, co przekażą (powiedzą) dalej. Możemy więc ”podarować” im rzeczy czy usługi, o których niejako ”w podzięce” opowiedzą swoim przyjaciołom i znajomym. Voucher turystyczny, wycieczka i darmowy weekend w hotelu, a może zaproponowanie trasy wędrówki, której nie ma w żadnym przewodniku turystycznym? Wszystkie te małe elementy, składają się na całość, jaką jest marketing szeptany w turystyce. Gdy części te zostaną odpowiednio poskładane, może się okazać, że zyskamy więcej niż reklama w telewizji czy na portalach społecznościowych.
Podsumowanie
Marketing szeptany może mieć duże znaczenie szczególnie teraz, gdy świat próbuje dźwignąć się po pandemii koronawirusa. Dla tych, którzy nie zdążyli zrobić wcześniej dobrego wrażenia na turystach, otwiera się nowa furtka i nowa szansa na zjednanie sobie klientów raz jeszcze. Warto jej nie zmarnować i zadbać o każdy szczegół. Wprawne oko turystów, na pewno zarejestruje wszystko. A jeśli to będą dobre wrażenia, to czemu by nie podzielić się nimi z innymi?
Related Posts
Czy marketing szeptany w branży beauty może dziś przynieść wymierne efekty?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Kompleksowe podejście do kampanii reklamowej firmy jestRead More
Marketing szeptany w hotelarstwie
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Marketing szeptany w hotelarstwie to jedna zRead More
Czym jest buzz marketing?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Działania w sieci wymagają przede wszystkim kreatywnościRead More