Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Marketing szeptany w ubezpieczeniach nie jest w zasadzie rzeczą nową. Faktem jest natomiast to, że coraz więcej firm i agentów ubezpieczeniowych umiejętnie korzysta właśnie z tej formy reklamy. Dobry marketing szeptany w ubezpieczeniach jest niczym odpowiednio dobrany biustonosz: dyskretny, a zarazem eksponujący najważniejsze atuty naszej działalności…

Nie ważne co, ważne, żeby mówili?

To powiedzenie nie do końca sprawdza się w przypadku marketingu szeptanego. Owszem chodzi w nim o przysłowiowy ”szum”, czyli żywe dyskusje na temat danych produktów czy usług, jednakże tak specyficzne działania, jak marketing szeptany w ubezpieczeniach wymagają jednak, aby to, co inni mówią, nie było dziełem przypadku. Na pozytywne rekomendacje musimy zapracować sobie sami. Warto zatem ciągle udoskonalać swoją ofertę i podnosić jakość oferowanych usług, co na pewno zauważą klienci.

Zalety marketingu w ubezpieczeniach

Nie bez znaczenia jest także poszerzanie wiedzy (chociażby uczestnicząc w różnego rodzaju kursach i szkoleniach – czy nie miło jest potem zawiesić stosowny certyfikat na ścianie?) W końcu laury dostaje się na końcu. Korzystaj z najnowszych osiągnięć technologii, które usprawnią twoją pracę a przy okazji, pozwolą na szybsze rozwiązanie problemu. Podchodząc do każdego klienta w sposób indywidualny, szybko zjednasz sobie ludzi. Jeżeli klient wystawi ci pozytywną opinię lub poleci cię znajomemu – postaram mu się podziękować. Wszystkie te działania na pewno sprawią, że klienci zaczną o nas mówić dokładnie tak, jakbyśmy tego od nich oczekiwali…

Marketing szeptany w ubezpieczeniach – zalety tej formy reklamy

Dobrze poprowadzony marketing szeptany w ubezpieczeniach może przynieść upragnione korzyści. Do głównych zalet tej formy reklamy należą:

  • niski koszt marketingu szeptanego,
  • relatywnie krótki czas na spodziewane efekty,
  • możliwość nawiązania interakcji z określoną grupą odbiorców,
  • zyskanie nowych klientów,
  • łatwość w komponowaniu treści,
  • możliwość działania bez specjalistycznych narzędzi czy wiedzy,
  • budowanie wyrazistego i pozytywnego wizerunku w branży,
  • pozostanie na dłużej w świadomości odbiorców.

Podstawowe błędy w marketingu szeptanym

word of mouth marketing

Marketing szeptany w ubezpieczeniach podobnie jak wszelkie inne działania reklamowe może niestety narobić nam także niemałych problemów. Żeby nie wpaść w przysłowiowe tarapaty, pamiętajmy o kilku podstawowych kwestiach:

  • wszelkie treści powinny być naturalne,
  • oferty zachęcające do skorzystania z naszych usług nie powinny mieć zbyt nachalnego charakteru,
  • nigdy nie duplikujmy już raz opublikowanych treści,
  • i absolutnie wystrzegajmy się w naszym przekazie jakiegokolwiek kłamstwa.

Podsumowanie

Marketing szeptany w ubezpieczeniach może utrwalić nasz pozytywny wizerunek w branży i zjednać nam nowych klientów. Jeżeli będziemy pamiętać o pewnych zasadach panujących w tej formie promocji, to marketing szeptany w ubezpieczeniach może nam przynieść więcej korzyści niż tradycyjna forma reklamy.

Related Posts

Marketing szeptany w hotelarstwie czy jest potrzebny

Marketing szeptany w hotelarstwie

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Marketing szeptany w hotelarstwie to jedna zRead More

Czym jest buzz marketing?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Działania w sieci wymagają przede wszystkim kreatywnościRead More

Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Czy opłaca się inwestować w marketing szeptany?Read More

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *