Marketing szeptany w ubezpieczeniach
Marketing szeptany w ubezpieczeniach nie jest w zasadzie rzeczą nową. Faktem jest natomiast to, że coraz więcej firm i agentów ubezpieczeniowych umiejętnie korzysta właśnie z tej formy reklamy. Dobry marketing szeptany w ubezpieczeniach jest niczym odpowiednio dobrany biustonosz: dyskretny, a zarazem eksponujący najważniejsze atuty naszej działalności…
Nie ważne co, ważne, żeby mówili?
To powiedzenie nie do końca sprawdza się w przypadku marketingu szeptanego. Owszem chodzi w nim o przysłowiowy ”szum”, czyli żywe dyskusje na temat danych produktów czy usług, jednakże tak specyficzne działania, jak marketing szeptany w ubezpieczeniach wymagają jednak, aby to, co inni mówią, nie było dziełem przypadku. Na pozytywne rekomendacje musimy zapracować sobie sami. Warto zatem ciągle udoskonalać swoją ofertę i podnosić jakość oferowanych usług, co na pewno zauważą klienci.
Nie bez znaczenia jest także poszerzanie wiedzy (chociażby uczestnicząc w różnego rodzaju kursach i szkoleniach – czy nie miło jest potem zawiesić stosowny certyfikat na ścianie?) W końcu laury dostaje się na końcu. Korzystaj z najnowszych osiągnięć technologii, które usprawnią twoją pracę a przy okazji, pozwolą na szybsze rozwiązanie problemu. Podchodząc do każdego klienta w sposób indywidualny, szybko zjednasz sobie ludzi. Jeżeli klient wystawi ci pozytywną opinię lub poleci cię znajomemu – postaram mu się podziękować. Wszystkie te działania na pewno sprawią, że klienci zaczną o nas mówić dokładnie tak, jakbyśmy tego od nich oczekiwali…
Marketing szeptany w ubezpieczeniach – zalety tej formy reklamy
Dobrze poprowadzony marketing szeptany w ubezpieczeniach może przynieść upragnione korzyści. Do głównych zalet tej formy reklamy należą:
- niski koszt marketingu szeptanego,
- relatywnie krótki czas na spodziewane efekty,
- możliwość nawiązania interakcji z określoną grupą odbiorców,
- zyskanie nowych klientów,
- łatwość w komponowaniu treści,
- możliwość działania bez specjalistycznych narzędzi czy wiedzy,
- budowanie wyrazistego i pozytywnego wizerunku w branży,
- pozostanie na dłużej w świadomości odbiorców.
Podstawowe błędy w marketingu szeptanym
Marketing szeptany w ubezpieczeniach podobnie jak wszelkie inne działania reklamowe może niestety narobić nam także niemałych problemów. Żeby nie wpaść w przysłowiowe tarapaty, pamiętajmy o kilku podstawowych kwestiach:
- wszelkie treści powinny być naturalne,
- oferty zachęcające do skorzystania z naszych usług nie powinny mieć zbyt nachalnego charakteru,
- nigdy nie duplikujmy już raz opublikowanych treści,
- i absolutnie wystrzegajmy się w naszym przekazie jakiegokolwiek kłamstwa.
Podsumowanie
Marketing szeptany w ubezpieczeniach może utrwalić nasz pozytywny wizerunek w branży i zjednać nam nowych klientów. Jeżeli będziemy pamiętać o pewnych zasadach panujących w tej formie promocji, to marketing szeptany w ubezpieczeniach może nam przynieść więcej korzyści niż tradycyjna forma reklamy.
Related Posts
Czy marketing szeptany w branży beauty może dziś przynieść wymierne efekty?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Kompleksowe podejście do kampanii reklamowej firmy jestRead More
Marketing szeptany w hotelarstwie
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Marketing szeptany w hotelarstwie to jedna zRead More
Czym jest buzz marketing?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Działania w sieci wymagają przede wszystkim kreatywnościRead More