Sprzedaż przez marketplace

Szukanie kolejnych kanałów sprzedażowych to podstawowe zadanie każdego specjalisty ds. marketingu. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku biznesów e-commerce. Jednym z istotnych miejsc pozyskiwania klientów są platformy sprzedaży. Jak skutecznie sprzedawać w marketplace? Mamy dla Was zbiór ciekawych wskazówek!

Zacznijmy od początku, czyli wyjaśnijmy czym w ogóle jest marketplace. Otóż to miejsce, w którym prezentowane są oferty różnych dystrybutorów, a proces transakcji obsługiwany jest przez właściciela platformy.  W ujęciu metaforycznym marketplace przypomina wielki targ, na którym każdy przedsiębiorca posiada własne stoisko. Zasady sprzedaży w platformie są jednorodne dla wszystkich handlowców, jednak asortyment prezentowany przez każdego z nich może być zróżnicowany.

Dlaczego warto sprzedawać przez marketplace?

Sprzedaż przez platformy to świetny sposób dla debiutujących sklepów internetowych. Dlaczego? Bo pozwala dotrzeć do szerokiego grona użytkowników przez wydawania ogromnych nakładów na promocję. Oferujemy, bowiem swoje towary osobom, które pojawiły się na platformie, niejako więc korzystamy z jej popularności. Jest to bardzo wygodne na etapie debiutu, jednak równocześnie niesie za sobą zagrożenie anonimowości. Zwykle, bowiem użytkownicy nie będą kojarzyli danej transakcji z naszym brandem, ale z marką platformy sprzedażowej. Stwarza to, więc zagrożenie dla budowania wizerunku i rozpoznawalności naszego sklepu, bowiem cały ruch odbywa się w granicach marketplace, a nie własnej strony www. Pod kątem rozwoju i stabilności naszego e-commerce, platformy powinien, więc być traktowany jako dodatkowy kanał ruchu, a nie fundament działań w świecie online.

Jak sprzedawać przez marketplace?

Ustaliliśmy już, że sprzedaż przez platformy może być wartościowym kanałem dochodu, jednak nie powinno się jej traktować jako filaru działań handlowych. Jak to robić skutecznie? Przede wszystkim powinniśmy zadbać o sposób prezentacji oferty. Atrakcyjne zdjęcia, opisy, sprecyzowany czas oczekiwania i odstępne metody płatności to elementy, które muszą być elementem każdej aukcji. Warto również zwrócić uwagę na to, żeby opinie na temat procesu transakcyjnego w obrębie naszego konta były pozytywne. W przypadku negatywnych komentarzy konieczna jest natychmiastowa i merytoryczna reakcja. Sprzedać na marketplace oferuje również różnorodne możliwości marketingowe w obrębie danej platformy. Jeśli zależy nam na szybkich efektach osiąganych w krótszym czasie można sięgnąć po narzędzia reklamowe takie jak promowanie, czy wyróżnianie aukcji. Warto wybrać metody najbardziej odpowiadające naszym potrzebom i zwiększyć ruch w obrębie ofert.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *