Wady marketingu szeptanego

Wady marketingu szeptanego

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Jakie są zalety i wady marketingu szeptanego? Promowanie swoich działań, zwykle odbywa się w Internecie. Firmy najczęściej decydują się na prowadzenie działań reklamowych w tym miejscu, ponieważ daje ono wiele możliwości i powstało tam też wiele takich narzędzi, które ułatwiają właśnie takie działania. Jednym z nich jest marketing szeptany, który opiera się na opiniach i rekomendacjach, a jego głównym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku w sieci. Co to jest marketing szeptany i jakie są zalety i wady marketingu szeptanego?

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany nazywany też buzz marketingiem lub szeptanką, to działania, które polegają na docieraniu z informacją o marce, jej produktach i usługach to potencjalnych klientów, którzy w pewnym stopniu mogą być zainteresowani ich nabyciem. Główną zasadą jest fakt, że powinien on odbywać się w sposób jak najbardziej spontaniczny i naturalny. Nie ma tutaj miejsca na działania związane z nachalnym reklamowaniem i zachwalaniem produktów lub usług.

Buzz marketing to też motywowanie użytkowników do podejmowania dyskusji na temat marki i dzielenia się pozytywnymi opiniami i rekomendacjami ze swoimi bliskimi i innymi użytkownikami Internetu. Działania te zwykle odbywają się na różnych forach internetowych w social mediach i na innych grupach, które zrzeszają osoby zainteresowane danym tematem. Dużym plusem tej formy promocji jest możliwość budowania pozytywnego wizerunku marki w oczach jej potencjalnych klientów oraz to, że można dzięki marketingowi szeptanemu docierać do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie. Natomiast jakie są wady marketingu szeptanego?

Negatywne strony marketingu szeptanego

Jakie wady marketingu szeptanego można wyróżnić?

Wady marketingu szeptanego także można spotkać i warto wcześniej się z nimi zapoznać, by być przygotowanym na pewne niedogodności pojawiające się w trakcie trwania kampanii. Pierwszą wadą, będzie brak pewności, że nawet najbardziej rzetelne i wykonywane z należytą starannością działania przyniosą zamierzony skutek. Co więcej trzeba liczyć się z tym, że obecnie klienci są bardzo nieufni, jeżeli chodzi o polecenia i rekomendacje, zwykle wzbudzają one w odbiorcach mało pozytywne odczucia.

Rekomendacje te bowiem nie zawsze są prawdziwe a na fałsz klienci są bardzo wyczuleni. Trzeba więc wiedzieć, że by móc skorzystać z tej formy promocji i czerpać korzyści, trzeba potrafić to robić. Granica pomiędzy zbyt nachalnym polecaniem produktów, a szeptanką wcale nie jest taka duża. Wady marketingu szeptanego to też bardzo czasochłonne opracowywanie strategii. W trakcie jej tworzenia warto więc zapoznać się ze słabymi stronami jakie posiada właśnie ta forma promocji.

Zalety marketingu szeptanego

Marketing szeptany ma wady, jednak zalet jest bardzo dużo. Dzięki nim można zobaczyć jak wiele korzyści firma może zyskać stosując taką formę promocji.

  • Prosty sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku w sieci
  • Nieduży koszt prowadzenia owych działań
  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie
  • Szybko widoczne efekty
  • Dzięki możliwości kontaktowania się z klientem, możliwe jest poznanie jego potrzeb, wymagań i upodobań, dzięki czemu możliwe będzie dopasowanie do nich swojej oferty
  • Zwiększanie ruchu na stronie, co przekłada się na wzrost konwersji i sprzedaży.

Jak widać zalet jest dużo, będą one widoczne jednak tylko wtedy, gdy działania te będą prowadzone w odpowiedni sposób.

Zalety marketingu szeptanego

Rodzaje buzz marketingu

Marketing szeptany można też podzielić na kilka rodzajów, poniżej znajdują się wybrane z nich.

  • Cause marketing – polega on na działaniach jakie podejmuje firma by wspierać ważne kwestie społeczne, ważne w danym czasie dla jej klientów. Dzięki tym działaniom może ona poprawić swój wizerunek w ich oczach i stać się bardziej wiarygodną.
  • Brand blogging – to prowadzenie bloga firmowego. Dobrze sprawdzi się dla organizacji, które chcą dzielić się ciekawymi treściami ze swoimi odbiorcami.
  • Trendsetting – to działania, które opierają się na współpracy z popularnymi w sieci osobami. Dzięki promowaniu przez nich produktów, może zostać utworzony trend na ich używanie co zwiększy sprzedaż danej firmy.

Są jeszcze inne rodzaje marketingu szeptanego, warto je poznać i zobaczyć jak dużo możliwości daje ta forma promocji.

 

 

Related Posts

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?

Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More

Jak dobrać kanały komunikacji marketingowej?

Promocja w sieci to jedno z najważniejszych działań marketingowych obecnych czasów. Nie prowadząc swojej kampaniiRead More

Promocja leków OTC – na co uważać?

Leki bez recepty, tak jak i suplementy diety od dłuższego czasu brylują wśród reklam wRead More

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *