Zalety marketingu szeptanego
Prowadzenie działań promocyjnych w sieci, to obecnie najpopularniejsze zjawisko. Przez to też powstają coraz to nowsze techniki, które pozwalają jeszcze lepiej ocierać do swoich potencjalnych klientów firmom i budować wizerunek przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest marketing szeptany. Zalety marketingu szeptanego pokazują jak wiele korzyści może firma otrzymać stosując właśnie tę technikę w swoich działaniach promocyjnych. Rekomendacje i opinie w sieci to jedne z najważniejszych elementów, które wpływają na decyzje zakupowe konsumenta, a marketing szeptany właśnie się na nich opiera. Czym więc jest i jakie są zalety marketingu szeptanego?
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany to działania marketingowe, które polegają na docieraniu z informacją o produkcie, jej produktach i usługach do osób, które są zainteresowane ofertą. Można to zrobić na kilka sposobów, jednak głównym celem jest wywołanie dyskusji o promowanej marce oraz przekonanie klienta do polecania jej innym ludziom.
Wszystko to odbywa się bardzo subtelnie i nienachalnie, ma wręcz wyglądać na spontaniczne działania, tak aby konsument nie odczuł, że ma do czynienia z nachalną reklamą. Zalety marketingu szeptanego, pokazują, że technika ta jest bardzo skuteczna i opłacalna dla przedsiębiorstwa. Jedną z nich jest stosunkowo niski koszt prowadzenia owych działań w sieci, ale zasięg podejmowanych czynności szeroki. Oznacza to, że można dotrzeć do dużego grona odbiorców w krótki czasie.
Jakie rodzaje marketingu szeptanego można wyróżnić?
Jest dużo rodzajów marketingu szeptanego, poniżej znajduje się tylko kilka z nich.
– Trendsetting – jak sama nazwa wskazuje, ta forma marketingu szeptanego opiera się na współpracy z osobami wpływowymi, czyli influencerami, którzy posiadają zaufane grono swoich odbiorców. Społeczność ta uważa dana osobę za wiarygodną, wierzy jej wyborom i niekiedy nawet traktuje ją jak swój autorytet. Dzięki temu influencer używając produktu danej marki może ustalić nowy trend na jej konsumpcję. Co z oczywistych względów mocno zwiększa jej zyski.
– Product seeding – jest on zwykle powiązany z trendsettingiem i polega na udostępnianiu próbek produktów influencerom, którzy testując go dzielą się opinią z odbiorcami.
– Cause marketing – to działania jakie podejmuje firma w celu wspierania określonej inicjatywy społecznej, która dla jej grupy docelowej jest ważna. Dzięki takim czynnością staje się ona bardziej wiarygodna, a jej wizerunek mocno się poprawia.
-Brand blogging – ta forma natomiast to prowadzenie bloga firmowego, na którym można zamieszczać wartościowe wpisy. Dzięki nim możliwe będzie zbudowanie bezpośrednich relacji z klientem i poprawienie wizerunku firmy. Wpisy zazwyczaj są powiązane tematycznie z prowadzoną działalnością przedsiębiorstwa, a to sprawia, że firma staje się swego rodzaju specjalistą w danej dziedzinie w oczach odbiorców.
– Community marketing – to promowanie danej marki i jej oferty na forach i grupach, poprzez tworzenie wokół nie społeczności, a nawet i więzi między marką i jej klientami.
Zalety marketingu szeptanego
Zalety marketingu szeptanego, sprawiają, że wiele firm decyduje się na wprowadzenie tej formy promocji do swoich działań marketingowych. Jest ich całkiem dużo, oto one:
– Szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców
– Budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci
– Możliwość nawiązywania bezpośredniej relacji z klientem i poznanie go. Co skutkuje lepszym dopasowaniem oferty do jego potrzeb i wymagań
– Możliwość zwiększenia ruchu na stronie, co wiąże się z większą konwersją i zyskami
– Całkiem niski koszt podejmowanych działań i stosunkowo szybko widoczne efekty
– Szansa na zdobycie nowych zaufanych klientów, którzy będą polecać markę innym.
Marketing szeptany, a zwiększenie odwiedzin na stronie www
Tak jak wcześniej już to zostało powiedziane zalety marketingu szeptanego pokazują jak duże korzyści może on dawać firmie. Odpowiednio przygotowane i przeprowadzone działania mogą także zwiększać ruch na stronie, a co za tym idzie poprawiać pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Lepsza pozycja natomiast wpłynie na sprzedaż. Dlatego też warto przyłożyć się do tych czynności, niestety źle przeprowadzone działania mogą skutkować pogorszeniem wizerunku marki w sieci, który był przez wiele lat przez nią budowany.