
Zazdrościsz? Po czym poznać, że konkurencja korzysta z usług agencji marketingu?
Mówi się, że w biznesie trzeba być o krok przed konkurencją. Trudno to osiągnąć, nie znając dokładnie jej poczynań. Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z usług agencji marketingu, sprawdź, czy robi to już Twój konkurent.
Zmierz obecność w mediach społecznościowych
Wielu właścicieli małych marek ma poczucie winy, odwiedzając profile społecznościowe innych marek ze swojej branży. Im ledwo udaje się raz na jakiś czas wstawić post, a tam znajdują idealnie wykadrowane zdjęcia i filmy najlepszej jakości. Zapominają zazwyczaj, że takich efektów nie da się osiągnąć w pojedynkę. Jeśli Twoi konkurenci mają profile, na których są:
- spójna paleta kolorystyczna,
- piękne zdjęcia i ciekawe teksty,
- pełne info o firmie: logo, adres, telefon, godziny otwarcia, sposób zamówienia, ceny,
to prawdopodobnie za kampanią stoi więcej niż jedna osoba. Nie ma sensu porównywać działań możliwych w pojedynkę z kalendarzem contentowym marki przygotowanym przez agencję marketingu.
Zwróć uwagę na częstotliwość i jednolitość działań w sieci
Przejrzyj wpisy na blogu, media społecznościowe i kanał na Youtube. Sprawdź, czy rządzi nimi jakaś regularność. Przykładowo, ktoś, kto sam wrzuca filmy na Youtube, na początku będzie eksperymentował z formą i treścią. Jeśli pomaga mu agencja, to spodziewaj się jednolitych grafik, ciekawego intro czy muzyki. Agencja marketingu nie musi „wypuszczać” treści codziennie, ale prawdopodobnie planuje je regularnie, np. 1-2 razy w tygodniu. Jeśli post pojawia się raz na kilka miesięcy, to może za nim stać jedna osoba.
Doceń włożony wysiłek
Kolejną pułapką jest załamywanie się, widząc ciągłą obecność konkurenta w mediach. Dlaczego właściciela jednej firmy ciągle widać w prasie i na portalach, a innego nikt nie pyta o zdanie? Znaczenie mogą mieć tu czynniki, na które nie masz wpływu, jak stare znajomości, ale prawdopodobnie takie przedsiębiorstwo jest też obsługiwane przez dobrą agencję marketingu lub PR.
Wyrabianie odpowiednich kontaktów i umawianie wywiadów może trwać miesiącami. Będzie liczyć się obecność na targach, wychodzenie z inicjatywą, stała gotowość do prezentacji pełnego pakietu materiałów o firmie (dobrej jakości zdjęcia, dane, statystyki). Jeśli nie masz na to czasu, lepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. Osoba z zewnątrz będzie mogła też wydobyć na światło dzienne ważne cechy marki. Obecnie coraz częściej nawet duże przedsiębiorstwa reklamują się poprzez markę osobistą właściciela. Firma założona przez samotną matkę? Jedyna w regionie pizzeria, gdzie używa się domowego sera i ciasta? To trzeba umiejętnie pokazać osobom, dla których tego typu wartości są ważne. Być może właśnie na tym polega sukces Twojej konkurencji.
Related Posts

W jaki sposób zatrzymać obecnych klientów i budować lojalność?
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]W jaki sposób zatrzymać obecnych klientów iRead More

Wady marketingu szeptanego
Click to rate this post! [Total: 0 Average: 0]Jakie są zalety i wady marketingu szeptanego?Read More

Jak pozyskiwać pozytywne opinie?
Człowiek jest istotą społeczną, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jesteśmy częścią większej grupy,Read More